Umesto pomena

Moja ujna Velinka
nadživela je svog muža
četvrt veka
Nije imala dece
ali su ona i muž imali
sreće u biznisu
Među prvima su
u Jugoslaviji kupili kombajn
i godinama se to u porodici
prepričavalo
Jednom je ujak pijan
rekao da ima para toliko
da može napraviti put
od Miloševa do Bečeja
A kad je umro
ujna je rekla da se mnogo istrošila
za sahranu i spomenik
da je morala još pozajmiti
para
A svet je pričao da
u klozetu ima dva šavolja
zakopanog zlata
sve u francjozefijanskim
krankarama
Ujaku i ujni ja nikada
nisam bio omiljeni sestrić
Za moje bavljenje knjigama
ujak je govorio
da je to zaludan posao
da su svi pisci samo pijandure
i propalice
a ujna je verovala da sam ja trgovac
knjigama i da zbog toga
u poslednje vreme toliko putujem
Nisam im zamerao
svako je u mom bavljenju književnošću
video ono što sam može da vidi
Na nedelju dana pre smrti
ujna je tražila od moje žene
da spremi da joj za Svetog Iliju ja odnesem
plazma tortu
kako bi počastila svoje drugarice kad joj
dođu na kafu
Radovan će tada biti u inostranstvu
odgovorila joj je moja supruga
I zaista, dan pre slave, gostovao sam
u Svetom Martinu na Muri i gotovo
pred sam nastup mi stugne poruka
da je ujna umrla
Setio sam se da je želela od mene tortu
i dok sam govorio stihove u prelepom
ambijentu i pred stotinu
gostiju u publici
u meni se valjalo ogromno pitanje
vezano za ujnin zavet da joj za slavu
odnesem tortu
Tražio sam odgovore na to pitanje
punih nedelju dana
a danas, na dan njenog nedeljnog
pomena, nosim tortu za njene
prijateljice i rodbinu da je pojedu
za spokoj duše
U meni se još uvek vrzmaju pitanja
koja u simbolici, nadreali, religiji
ili pak parapsihologiji traže odgovor
Danas ću zajedno sa ostalom rodbinom
posetiti njen i ujakov grob
i zahvaliti im što su mi pomogli
da se osećam drugačije od sve moje
ostale rodbine
i učvrstili me u uverenju, još kao klinca
da sam poseban i da sam drugačiji
i zauvek osuđen da budem svoj