Baba Desa Kurjakova

Poznajem je više od
pola veka
kao majku mog duga
iz detinjstva Zdravka
Ona od ranog proleća
do kasne jesenu
živi na vikendici
između Miloševa i Kikinde
a odmah kraj kanala DTD
Danas sam svratio da je obiđem
i to ju je silno obradovalo
Već je padao sumrak
a ona je nizala na vence
crvenu papriku za tučenje
Desa ima osamdeset i osam
godina i od jutra do večeri
radi u bašti svojoj kao u raju
Kod nje je sve prirodno
i kod nje sve buja i raste
kao iz vode
Na moje pitanje kako je
Ona mi kaže
Evo radim od zajtro
do uveče
Penziju sam dala deci
da je oni dižu
a usput se samo s Bogom
razgovaram
I ništa mi nije teško
U našoj kući je mlogo
društva
nas je jedanajst
a treba jesti
A deca ne smu da jedu
makar šta
kupovno iz dućana
Gledam je kako zrači
vedrinom i optimizmom
verom i ljubavlju
i u sebi pomislim
EH šta ti je stara garda