VIŠEGLASJE (Bogdanka Jovanov Stojanovski, Novi Sad, Srbija)


PRAŠNJAVA PESMA



fina prašina našeg doma

pala je davno

prekrivši sve tvoje i moje...

fina prašina

preko šarenih oblutaka,

suvog cveća,

nedogorelih sveća,

preko nebrojenih sitnica našeg življenja...

fina paperjasta prašina

preko naših života

po uglovima starih ramova,

po pregibima nameštaja

zamutila je staklene predmete svih oblika

i daje im tajanstvenost

fina prašina

po knjigama, po slikama,

po drvenim i pastelnim bojama,

po četkicama svih debljina,

po raznim iglama koje su znale isplesti šal...

fina prašina

po korpi sa starim igračkama,

po iskrzanim sportskim rekvizitima,

po psećim prevrnutim činijama,

po ćoškovima ne baš izglancanog parketa

po kojem se, evo, lepe moja bosa stopala

imuna na prašinu

koju odbijam da primećujem,

koja lagano pada i po mom sećanju

i koju ne dam da novi vetrovi oduvaju…

ne dam tu finu prašinu

koja se skupila pod iglom gramofona

dok ja s CD-a slušam Brela, slušam Piacolu

u čijem ritmu treperi

i zlatna prašina s lipe

dok zamišljam tvoje ruke…

prašina koju udišem,

prašina koju izdišem,

prašina... prašina... prašina…

prašina koja ću i ja postati

ne prestaje da pada,

ne prestaje da živi

u našem stanu iz kojeg senke odbijaju da odu

ušuškane u tu istu prašinu,

ušuškane u moje nedosanjane snove,

ušuškne u nas davne…

u nas onakve kojih odavno nema...
Iz knjige VIŠEGLASJE: Zbornik odabranih pesama 5. Evropskog Fejsbuk pesničkog festivala

Više o knjizi: