U bordelu sa Markesom

Bio sam podeljen tih godina na dve slabosti.
Prva je  bio duvan od kog sam se gušio
a druga žene koje su me činile nesrećnim
Usudi su odredili
jedan deo mene je robovao u bordelu
za pisce u bludnice
drugi je bio čuvar tog istog  zatvora
Teško mi je padalo da budem stražar
nisam to ni želeo ni tražio
ali o kazni se ne raspravlja
Naredba je bila da dok stražarim
pod punom ratnom opremom  u bodici
prodajem trafikantsku robu
a ponajčešće cigarete i pribor za duvan
Pušio sam više nego obično
kao što su svi koji sa medom rade med
i lizali
A robijaši i bludnice su kupovali cigarete
i nudili me da i ja sa njima u društvu zapalim
Nisam ih obijao solaidarišući se
sa njihovim mukama, a i sve su to bila velika
književna imena koja su zbog sličnih strasti
i tamnovala
A tek dame da ti se krv sledi u žilama
sve junakinja do junakinje iz najboljih
svetskih romana
U jednom času sam počeo da se gušim
Upinjao sam se za vazduh
a  dan je bio prohladan zimski
Odbacio sam ranac fišeklije i pušku tandžaru
koju sam držao na leđima
i mahao ludački rukama sve dok mi DŽojs
nije stavio pumpicu u ruke
Uduvao sam se nekoliko puta i osetio
preobraženje unutrašnje i spoljašnje
A DŽojs se otišao u sobu za posebne doživljaje
i tamo je na Norine oči opštio sa dve dame
Ne nije vodio ljubav već im je tankim prstima
draškao međunožja
a one su se zadovoljno smešakale i recitovale
Peru Zupca
Onako uduvan
najednom sam se našao u drugoj ličnosti
onoj što je robovala
Soba je bila velika sa skupocenim nameštajem
kakve se samo mogu videti u gospodskim
bordelima
Kraj mene je sedeo Markes i krškao prste
Oko nas su bile mlade francuskinje
iz Zolinih romana u antičkim togama
Garsja je voleo devojke
ali one nisu volele njegove
nalik na četku brkove
a i bio je velika cicija
Znao sam da je njegova književnost za moj narod
bila kukavičje jaje koje su nam podmetnuli novi
kolonijalni liberalni i imperijali kapitalisti
ali mu to nisam zamerao
Zamolio me je da mu pomognem
i održim damama  predavanje
u kom ću istaći sve njegove latinoameričke kvalitete
a usput i da kažem koju reč
o razlici njegovih i Rajka Petrova Noga brkova
Želeo je da ga po svaku cenu  umilim  damama
Učinio sam to svim srcem i svim sredstvima
koja su mi kao robijašu bila dostupna
Bio sam veoma ubedljiv i sugestivan tako da su
dame prihvatile da se posvete
njegovom zdepastom telu
Bio je srećan a ja sam se toliko iscrpio da me je
uhvatilo novo gušenje
Sva sreća da je u blizini bio srpski pisac Danilo Kiš
i dodao mi pumpicu da se uduvam ponovo
Preobraženje je bilo trenutno
Opet sam bio čuvar i trafikant
pred rampom
O ramenu sam držao obešenu fiskalnu kasu
na kojoj sam kao na harmonici svirao
moje najpoznatije muzičko delo
Koračnicu za pisce i bludnice
koja će tek u četvrtom mileniju biti popularna
A posle sam sve zaboravio
jedino sam kao trajnu uspomenu na ta vremena
sačuvao fiskalni isečak koji je svedočio
o minulim događajima