O neprijateljima

Obično su kurjaci u jagnjećim kožama. Lisice u kostimu domaćih maca pokućarki. Zmije što se bršljenom kazuju, komornici gluposti što se akredituje kao mudrost, kasapi u vegetarijanskom dućanu. Moji neprijatelji su prijatelji kojima se baš ne sviđam puno, ali to ne žele da kažu, bar ne predamnom. A ja lakoverno živim i radim praveći se da ih ne vidim. Kao da oni ne postoje. Ne umem svet gledati očima neprijatelja mojih. A mislim da oni ni mržnji nisu dorasli u dovoljnom meri. Oni su profesionalni neprijatelji, kontraši što sude po svojim promašajima. Oni su uglavnom prevaranti zapetljani u samoobmanama. Oni sami sebi lažu i sami sebi veruju. Ja im i nisam naročito važan, ponekad osete i da me vole, ali iz osećanja časti prema sebi govore suprotno. Smeta i i kad ih uvažavam. Kisele se i kad im se obraćam. Unerovoze se kad vide da ih ne mrzim. Teško skrivaju svoju srdžbu, a toliko im je stalo da je ne pokažu. Bar predamnom da je ne pokažu. Ne smetaju mi. Spreman sam da se poklonim pred njihovom veličinom u svakom trenutku. Da tražim oproštaj za ono što i nisam načinio. Da na njihovu podmuklost odgovorim iskrenošću pa da ispadnem smešan. Spreman sam i opraštam im što me zloupotrebljavaju za svoje jeftine ciljeve. I kad moja hotimična dobrota ne uspe da se useli u njihove misli i srca, iznova je nudim. I to ne smatram slabošću. Mislim da oni imaju veliku patnju u sebi. Puni su otrova koji seju na sve strane. Ispunjeni su smradom od kog okreću glavu i primećuju da smrdi kod nekog drugog. Oni nemaju spokojstvo ni kad nešto vole. I tada to čine režanjem. Oni svoje slabosti i nedostatke prikrivaju nadmenom grubošću. Najlakše i najsigurnije je napadati one koji se ne brane. Oni su proračunati, uspaljeni, nadobudni i liče na menicu bez pokrića. Često sam zabrinut za sudbinu mojih neprijatelja. I molim se za njih, često i iskreno. Znam da je teško živeti pored nekog kao što sam ja. I meni je teško sa samim sobom. A kako je tek njima kad moraju trpiti sav taj otrov mržnje u sebi. Koliko im je samo potrebno energije da to održe u aktivnom stanju. A mogli smo planine pomerati.