Dve tradicije


Фотографија корисника Banatski kulturni centar 

Ja, Radovan Vlahović, banatski pravoslavni Srbin, objavljujem da, danas, govoreći o antologiji na srpskom i nemačkom jeziku pod nazivom Od A do Š koju je priredio i preveo Johan Lavundi iz Ulma, spajam u sebi dve tradicije. Jedna je vezana za jubilej kad je, pre osam vekova 1217. godine, krunisan Stefan Nemanjić Prvovenčani i kad je moj narod dobio svoju prvu međunarodno priznatu državu, a i sama antologija nosi podnaslov Osam vekova srpske poezije. I drugu marijaterezijansku srpsku tradiciju, na tristogodišnjicu rođenja velike vladarke, čiji su podanici u dva veka dugom periodu moji preci bili, prihvatajući privilegije koje su ratnim militarskim zaslugama od nje dobili - oni su formirali svoju samoupravu pod nazivom Velikokikndski dištrik i petnaest godina pre francuske buržoarske revolucije, među prvima u Evropi, su ostvarili svoje građanske slobode. Ja, kroz čitav život, nosim te dve tradije u sebi duboko verujući da su one u meni i u mom zavičaju kompatibilne i saglasne u svemu. Antlogija koju je priredio Johana Lavundi, a ja objavio, i o kojoj danas govorimo nam u ovom trenutku to najbolje svedoči.