Pesnička republika (Ademović, Jasemina, Brčko, BIH)

Sašijte mi oči

Sašijte mi oči, bez kazne,
da ne gledam tužna prolјeća
nesahranjenih duša
koje progoni čovječanstvo!

Sašijte mi oči, bez kazne,
bacite me u tamnicu gdje svjetlosti nema,
zaklјučajte vrata kalauzom
da se ne predomislim
kad sunce pobjeglo je za oblak!

Da li sam čovjek, ili sam žena?
Ko sam? Što sam,
ako ona nisam?

Žižak nam načeo stado
koje u čoporu trči vičući:
„Hlјeba... Hlјeba!
Vode imamo dovolјno... s neba... s neba...”

Dijamantima okitili zube,
a djeca im na mostu tigaju,
žicaju se za komad hlјeba.
Pa zar nam to u 21. stolјeću treba?

Sašijte mi oči da ne gledam tugu
kako se po peronima šeta!
Kao mlada u venčanici
trči i mladoženju čeka.

A on, bos, bez ruzmarina na reveru
bježi od vjenčanja.
Nema gdje s njom,
a voli je od očiju više.

Sašijte mi oči da ne gledam tugu!
Neka ona gleda mene
svojim razrogačenim očima.

Kao utvara.


Iz knjige Pesnička republika: Zbornik radova II


Više o knjizi: