Višeglasje (Vuković, Jelena, Kotor, Crna Gora)

KOTOR

Koliko samo posle velikih sranja vrednujem zvuk kiše
Koru narandže na radijatoru
I kapi vode koje se hlade na mojim koljenima.
Koliko vrednujem vreo tuš
I koliko u svim ovim provalijama mogu biti srećna.
Lucidno srećna.
Jer znaš da ja ne umijem drugačije.
Voljela bih s vremena na vrijeme da mi kažu da si dobro
Dok me gledaju kao komad mesa
Jer i tužna
I ružna
Sa viškom kojeg nisam uspjela da se ratosiljam
I dalje sam meso.
Za ruke koje traže meso.
Ruke željne
Toliko željne
Ljubavi
Putovanja
Dodira.
Usta željna
Dobre hrane
Poljubaca
Najmanje mene.
Pjesme.
Ja pjevam.
Pjevam, ljubavi.
(Bilo je tako lako zaljubiti se u tebe)

*
Dok sam meso udovima željnim snošaja u studentskim stanovima
S vremena na vrijeme sanjam o tebi
Ili o sebi, kakvom si me vidio
Dok se na ringli krčkaju čajevi kojima lječim sva svoja izlomljena iščekivanja
Krila koja nosim samo kad ne vide
Ja znam da me i dalje čekaju saksije i korpe od pruća
U kući među crnim borovima
U planini bez imena
Jer ni ime joj nisam dala
Onog jutra kada sam odlazila cestama stranim
Bivajući sve
Samo ne meso.
I znaš,
Bila sam ti divna, na putevima tuđim.
Bila sam ti svoja.
Nosila sam šiške
Ravno podrezane
I kratke haljine,
Pušila francuske cigarete
I jela sendviče na aerodromima
Na kojima sam sa bekpekerima krala žvake
I poglede istih onih očiju koje vide blijedo meso
Ispod mojih čarapa.
(Žele da svršavaju po mom pamuku)

*
Tvoje šake
Osmjeh
Oči
Bio si čovjek od dva metra
I na desetine hiljada milja.
Ja sam sa tobom vodila ljubav i kad nisi bio tu.
Dragi.
Ne spominju mi tvoje ime
Californiju
Ni avgust
Ali još si ovdje
Iza svake tačke.
(Depresija je teška onoliko koliko si snijegova zarad nje propustila)

*
Hodam ti Kotorom
Pjesnikinja sam i gola.
A ti znaš
Grjeh je ne ljubiti u Kotoru.
Ovo je kolijevka za ljubavnike.
Za ruke
Kukove
Jer na kraju dana sam to
Koža na kojoj bi lud ugasio cigaretu.
Leđa na koja bi se lud ispraznio prije odlaska na posao.
Tu sam.
Ciganče plače pred zidinama Starog grada
Neko sa kačketom i neon patikama žvaće
Cigareta je gorka
Nisi tu
Sve je u redu.
Mogla bih
Svršiti
Ne koristeći ruke
Samo misli o tebi.
(Preživim život, ponovo)

*
11000 km te nemam.
Dva nova muškarca te nemam.
Mačka me gleda zabrinuto dok joj ljubim šape.
Moja planina me krije
A onda će more
Hiljadu kontinenata daleko.
Budi mi nasmijan gdje god da si.
Šta ako nikada više neko ne poželi da ti se pojavi na vratima, par kontinenata dalje?
Šta ako sam trebala doći?
Šta ako bismo bili pravi, da smo se malo ranije sreli?
Par godina kasnije?
Šta ako se vratiš na Balkan, a ja više ne budem ja?
Pred spavanje pijem kafu
Vino prije doručka.
(Ti si moja skoro ljubav)

*
Seroxat
Na neodređeno
Intravenozni koktel
Sedam dana
Može.
Nadam se da si dobro
Dok ti pišem pisma
Koja nikada neću poslati preko okeana.
Darling
Vodi ljubav niz
West coast
Ja ću

Bokom.


Iz knjige VIŠEGLASJE: Zbornik odabranih pesama 8. Evropskog Fejsbuk pesničkog festivala

Više o knjizi: