Posle sajma knjiga

  




Dok traje i dok sam tamo od susreta sa ljudima , od razgovora prosto mi se zavrti u glavi tako da jedva čekam da dođem kući da se dobro naspavam i uskočim u jednolični ritam čitanja i pisanja.Da se vratim mojim jednoličnim šetnjama po dvorištu ispijanju kafe kraj kompjutera i laganom povalačenju dimova iz moje omiljene cigarete.Raduju me susreti sa ljudima, kako poznatim , a tako i sa onima koje tamo upoznajem i sa kojim izmenjujem ponekad samo nekoliko reči i pogleda.Sajmove sam sasvim drugačije doživljavao dok nisam bio izlagač i dok se moje interesovanje za knjigu i novoobjavljene knjige rasplamsavalo u nekom gladnom ushićenju te sam uvek žalio da što nemam dovoljno para da kupim sve ono što sam želeo, i ono što mi se na prvi pogled dopadalo.A prvi susret sa sajmom knjiga sam imao u osnovnoj školi kad,a bilo je to u snu, sam se našao između ogronih polica u hali sa knjigama.Imao sam utisak da nešto nešto tražim, da se guram između ljudi onako malušan i da prevrćem po šarenim tezgama jednu po jednu knjigu sa zebnjom i isčekivanjem u srcu, a ujedno i sa željom da nešto čekano godinama tu mogu da nađem. Nikome nisam pričao o tome snu, ali ga nisam ni zapisao.Postoje snovi koje jednostavno zapamtite, a potom ih kroz čitav život nosite kao slike koje su sklopljen u mozaik koji se vremenom pročišćava i odacuje neke manje važne detalje sve dok se ne dođe do trenutka koji je kod mene već nekoliko godina prisutan da mi u duši od čitavog sna ostane samo jedna emocija traženja i ogromne gladi za nečim što bi mi donelo neizmernu prijatnost i radost. A godine su prolazile, a moje posete sajmu knjiga su bile ne samo obavezne kao što je i letira koju sam sam sebi svake godine proširivao bila obavezna, već su mi donosile i različite misli razmiljanja kako o knjigama tako i o meni samom među knjigama i kroz promišljanje istih.U različitim vremenima, prilike su se menjale, a takođe i moja interesovanja, ali ove godine sam po prvi put osetio da imam negu smirenost i opuštenost i neko zadovoljstvo koje do sada nisam bio u prilici da osetim.Gotovo čitavo vreme sajma sam presedeo na mome štandu, dočekujući ljude koji koji su dolazili ili da razgledaju knjige koje sam objavio u mojoj izdavačkoj kući ili pak da traže neku od mojih knjiga koju sam do sada objavio.Na ovom sajmu shvatio sam, moj detinji san traženja i prevrtanja po tezgama raznih novoobjavljenih knjiga bio je ustvari moja želja i potraga za samim sobom kroz knjige kroz moje napisane i odjavljene knjige, a iznešene i prikazane na sajmu knjiga u Beogradu.