O tlačenju

 Mi smo takva bića da često tlačimo druge i drugi to isto čine nama. U međusobnom kinjenju i nametanjima volje drugima i primanjem tuđe nametnute nam volje prođe nas vek i kad se osvrnemo vidimo da smo se svo vreme borili da onima koji su nam nametali svoje, da onima koji su nas tlačili nađemo slabu tačku i da i mi njih malo tlačimo. A  oni jednom stečenu dominaciju teško prepuštaju drugima, to jest nama, ali kad ih ponekad dovedemo u tesnac, oni vide i nema im druge do da prihvate da ih i mi malo tlačimo.I tako idemo u krug.Tlačenje je veoma žilavo i bilo ga je u svim vremenima,kako u prošlosti tako u budućnosti.Namerno neću govoriti o supružničkom tlačenju, koje od Adama i Eve pa do današnjih dana i  ne menja kakvoću i maštovitost u lepoti i samopregaranju  međusobnog trvenja i tlačenja.Ali u poslednje vreme svedoci smo jedne nove vrste medijskog i tabloidnog tlačenja naše pameti.A tu je i političko tlačenje koje političari još nazivaju saopštenjima za javnost a mi  ih u narodu shvatamo kao očaravanje radi obmanjivanja.Teško je naći mesto pod suncem gde tlačenje bilo koje vrste ne postoji.Pa čak i ovde na fejsu pojavljuju se neki tlačitelji koji bi po svaku cenu da iz stvarnog u virtuelni svet prenesu svoje tlačiteljske nagone.A odbraniti se i nije ni jednostavno ni lako, ali verujem da je moguće.Izraz tlačenje se kod nas u Banatu najčešće koristi kad se opisuje ugrožavanje tuđeg poseda, to jest njiva pod usevom. I da prevedem sa hibridnog vojvojvoćanskog  jezika našeg Đokice  na rasni srpski  banatski   i kažem; NE TLAČITE MI BAGRENJE