Otpusna lista

Kad su mi rekli u viziti
Ideš kući, a na kontrolu
ćeš doći za deset dana
Shvatio sam sve je gotovo
a ništa nije rešeno
Lekari i lekovi
učinili su da se primire
moja tri demona
Zaustavili smo bol
a moja neverica govori
Privremeno
Dok sam čekao otpusnu listu
u bolesničkoj sobi broj tri
setio sam se svih ljudi
koji su za tri nedelje mog
boravka u njoj prošli kroz nju
Odlazili su kući, a potom sam
ih viđao po hodnicima
kad su dolazili u kontrole
Otpusna lista je ona
magična sintagma i sertifikat
po koji sam izgleda u bolnicu
i stigao
Ja koji sam čitavog života
funkcionisao kao uragan
koji je menjao pravce i smerove svog delovanja
koji se nije bavio razmišljanjem
o bolestima o lekarima i lekovima
Ja koji nisam umeo da živim
kolektivnim životom
ni u vrtiću, ni u škloli, ni u vojsci
a ni u firmi, najednom sam osetio
laki žal što ostavljam za sobom
nesrećne i bolesne koje sam svakodnevno
viđao i sa kojima sam živeo
Vidim da sam se bio pomalo svikao
na patnju i bol
na saosećanje prema onima što pate
i bi mi žao da ih ostavim bez utehe
svakog sa svojim demonom bolesti
Shvatio sam
moje prvo ozbiljno
bolesničko i bolničko iskustvo
se danas završava
Kod kuće me čeka sve staro
i nešto novo, evo, nosim napisano
u otpusnoj listi
Kod kuće me čekaju moji tekstovi
knjige
kako moje tako ljudi
kojima pomažem da objave i na svet
donesu svoje
Čekaju me one nenapisane knjige
koje mi čitav život prolaze kroz glavu
i traže da ih pribeležim
Mnogo toga neće biti isto
i verujem da ću morati više da brinem
o telu koje je slabo i trošno
da ću mu više davati odmora
i puštati ga da uspostavi ravnotežu
sa zahtevima uma i stvarnosti
koja me vuče u svoje grotlo događanja
Brigu o telu ću shvatiti kao preventivu
i odgodu bola do trenutka dok
ne iskopnim
i prestanem fizički da postojim
Možda me sve ovo uči da se
ozbiljno spremam za umiranje
ali ono bezbolno, ono kad jednostavno
se ugasiš tiho i neprimetno
sa smeškom radosti na usnama
predaš svoju dušu Gospodu
Mnogo ljudi me je tešilo i bodrilo
na putu ozdravljenja i izlečenja
Sad vidim, moji demoni kako zovem
bolesti koje su me snašle
su ustuknuli pred tolikom količinom
pozitivne energije
Povukli su se, pritajili
i zabarikadirali u meni i ćute
čekaju i vrebaju priliku da
iznova zagospodare i povedu kolo
po trošnom telu
a ono što dolazi je vreme opreza
da se ne probude i ne razjare i ne potčine me
svojim bolnim planovima
Otpusna lista je simbol velikih promena
u mome dosadašnjem načinu života
ona je sertifikat za buduća preumljenja
a ujedno i kamen u cipeli koji će me
opominjati da demoni bolesti otkrivenih
i onih pritajenih i uspavanih
u meni još uvek postoje i samo čekaju
i vrebaju trenutak slabosti
da se iskažu i ispolje u svojoj
punoj snazi razaranja svega što je
činilo moj materijalni život