Godišnja
doba i nisu mnogo važna za nove književne tekstove koji treba da govore o
ljubavi. Nije
važna ni atmosfera, a ni tako dosadan cvrkut ptica. Nepotreban je i žubor
vode, rastinje svakakvih vrsta koje u proleće zažari svojim zelenilom. Novi tekstovi i nove priče se dešavaju negde u tržnim
centrima, ili na asfaltu, ili u nekim pabovima koji su registrovani za pušače.
Nova događanja smeštena su između stakla, plastike i betona uz neku sintetičku
muziku koja dopire iz zvučnika, uz jako piće koje se tretira kao afrodizijak, a
oni koji treba da govore o ljubavi to i ne čine, jer se ne čuju dovoljno.
U
modernoj priči o ljubavi u trećem milenijumu,
parovi više nisu tako dekadentni i patetični kao nekad, pa da se nešto
kao drže za ruke i šetaju po prirodi. I još da se kao gledaju, miluju, usput i
ljube i malo ’vataju. To modernu priču o ljubavi i ne interesuje puno, ona
traži drugu vrstu izazova, ona mora da ima, već u startu, dovoljno
adrenalinskog dopinga, da ima izvesnu stresnu energiju i da se ne
razmišlja puno. Moderna priča je sklona da crno prikazuje kao belo. Da pobrka
lončiće kad su u pitanju polovi i da zarad forme i njene strukturalne dinamike
uvede banalnost kao siže, a vapizam opšti kao utopiju koja treba da zameni
primitivizam emocija iz prethodnog veka.
Radovan Vlahović
iz knjige „Ljubavne i OK priče“