ZAMRZELI SU SE

Kad čovek nema šta da radi u poznim godinama i nema mu druge do da se svađa sa ženom. Tako je, sećam se, bilo i sa mojim ocem i majkom. Kad smo se mi razišli iz kuće i kad su ostali sami da žive i kad su postali upućeni jedno na drugo, najednom se u njih uvukla neka razdražujuća energija kojom su jedno drugo počeli da razaraju.
Nisam bio siguran odakle ona dolazi i nije mi bilo jasno otkuda to, ali da su se svađali, svađali su se. Ja sam mislio da će oni pod starost biti u prilici da se više posvete jedno drugom i da kroz pozitivnu energiju daju jedno dugom do znanja da je ljubav jedino što im je u starosti ostalo. Desilo se, medjutim, suprotno: oni su, izgleda, jedno drugom sve svoje priče ispričali.
Mane ovog drugog su im bile preblizu i na oku da bi pokušali vlastite da prevaziđu. Svađali su se od ranog jutra, do kasne večeri. Nisu postojali vremenski intervali kad su bili sami, a da se ne posvađaju. Jedino kad je bilo nekoga u kući i kad su imali neke obaveze koje su im se činile veće i važnije od njihovih međusobnih zađevica, prestajali su.
Primetio sam, zatim, da se slične svađe dešavaju u mome komšiluku, pa kod mojih rođaka, pa kod rođakovih rođaka. To me je uplašilo i rešio sam da se ne ženim. Nije da mi se žene nisu sviđale i da ih nisam obožavao, ali to sam činio samo izdaleka. Sad sam dovoljno star i iskusan da vidim kako se i moji prijatelji i moje komšije i moji rođaci svađaju. Brak znači trpljenje i svađu. Tako sam shvatio, a i zašto da se ženim kad ću svakako u starosti da zamrzim ženu.
To mi i nije strašno, to sam već nekako mogao da podnesem, ali ako bi ona zamrzila mene, to već nikako ne bih mogao da podnosim, onako učestalo kako se to čini u drugim brakovima koje sam viđao.

Dakle, nisam se i neću se ženiti, a i što bih to činio kad sam razmenio sedmu banku. I ovako je prošao vek, a i ne svađam se i ne mrzim onu koju sam u mladosti voleo.


Radovan Vlahović
iz knjige „Ljubavne i OK priče