Marija Najthefer Popov: Izbegavam moje selo...

Izbegavam odlaske u selo
u kom sam se rodila
školovala
odrasla
zadevojčila
i postala majka i baka
 
Izbegavam šetnju ulicom
u kojoj je roditeljska kuća
moja kuća
naša kuća

naše komšije
prijatelji porodice
kumovi
drugovi

Izbegavam da se suočim
sa prazninom
koja kida slike
koje su prepune
dogadjaja i likova

kojih više nema
na poznatim adresama

a nisu se raselili !

U ovim mojim, pedesetim
meni dragi ljudi
su u nekim novim ulicama
u kućama mermernim

Nemaju vrata!
Nemaju prozore!
Ne zovu na kafu!
Ne šire ruke!

Odzvanjaju negde
u malom mozgu
i kidaju dušu

Samo uspomene
na one kojih više nema

a meni nedostaju!

Suze su jedini poklon
koji još mogu da im
uputim

i da dugo,dugo
na tim pragovima
sedim i ćutim !

Moje se selo
velikim delom
preselilo u oblake.