(Branko je znao da se u velikoj familiji...), odlomak iz romana „1934.”



 
 Branko je znao da se u velikoj familiji, gde je puno dece, vremenom mora uspostaviti neki red i da uvek neko nekog od dece mora da sluša. I sam je odrastao među starijom braćom i  sestrom, i sam je znao da će oni napraviti neku svoju hijerarhiju i da se tu ne treba puno mešati, već ih samo kontrolisati da ne naprave neki skandal. Svaki će se izboriti za neko svoje mesto, govorio je Zorki kad su ponekad iz daleka gledali kako se nuz peć igraju, razgovaraju i čavrlјaju međusobno.
Danica je Bojanu već sa šest godina upisala u školu i tražila je od Branka da je dovede sa salaša da bude sa njom i sa Marinkom kod kuće u selu. Branko se malo protivio materi pravdajući se time da Bojana treba da pazi na braću i na sestre i da pomaže Zorki, ali Danica je bila odlučna. Ona nije za paorkinju, govorila je, ona će ići u školu i nju ćemo da damo da uči za šnajderku i da bude majstorica i da  jednog dana ima svoj salon za dame. Zorki se dopadala ta Daničina želјa i tiho, a da Branko ne primeti, joj je držala stranu, a kad joj je Branko jednom rekao, videvši da se ne suprotstavlјa svekrvi:
Jer si se ti udala za mene, il’ za moju mater kad njozi držiš stranu? – Zorka mu je to objasnila sledećim rečima:
– Kad ti ideš protiv tvoje matere, onda će se ona na tebe rasrditi i kako se na tebe rasrdi, tako će ti i oprostiti, al’ ako ja idem protiv svekrove, to onda neće valјati. Mati uvredu sinu uvek oprosti, al’ snaji ne oprašta nikad.
Na te Zorkine reči Branko nije odgovarao ništa, ali je u sebi mislio: Dobro ju je ova moja matora iškolovala dok sam ja bio u vojsci i dok je Zorka bila šnjomena u selo. A tu je bila još jedna misao koju je Branko čuo od svog strica Slavka, koji je često umeo da kaže: Žene držu jedna drugoj stranu kad im odgovara.