Pesnička republika (Pantelić, Rade, Beograd, Srbija)

Bogojavljenje

Približava se dan, dan kada treba smoći snage
i stati pred Gospoda Boga.
Ako ga tada budem smeo pogeldati u oči?
U meni je već pakao nastupio.
Strah se uvukao u svaku moju poru.
Dolazi vreme kada moram položiti račune,
kada moram reći istinu,
jer pred Gospodom se samo istina mora govoriti.
Poslednji sunca zraci su utihnuli, otišli su
da ne gledaju moje muke, moj znoj, moju patnju i moj jad.
Čekam tu ponoć i Gospoda, a već sam okamenjen.
Čekam prvo da se pojavi ona rumena svetlost
i nebo na istoku se otvori.
Čekam i Gspoda, da ga vidim.
Čekam da mi dozvoli da mu lјubim skute,
ili da me gurne nogom u pakao.
Molih se Gospodu za spas, za oprost greha.
Molih se za zdravlјe za druge, pa i za sebe.
Umesto prekora, kazne ili odlaska u pakao.
Osetio sam miro na mome čelu, osetio sam blaženstvo.
Osetio sam kako još uvek miro vlaži moju kožu u obliku krsta.
Prekrstih se preko, od Boga već darovanog krsta.
Nebeska vrata se potom zatvoriše
a ja, zadovolјan i srećan, mahao sam rukom
kao da ispraćam nekoga bližnjeg na voz.
Suza sreće skotrlјa se niz lice.
Srećan sam jer sam video Gospoda.
Gopode, neka je uvek tvoja volјa. Amin.



Iz knjige Pesnička republika: Zbornik radova II


Više o knjizi: