Višeglasje (Horman, Dilan, Beograd, Srbija)

U LOPOVSKOJ JAZBINI GDE SE MNOŽE ONI ŠTO
KRADU GLAVNE JUNAKE TUŽNIH PESAMA

Živela si jednom u jednoj pesmi
Nekog tužnog pesnika
Bila si izlomljena u toj vatri od pesme
Bezvremena, sama u toj ljubavi
Što ti ništa nije donela.
Sve to vreme
Čitajući tu pesmu
Iz jutra u jutro
Ja sam pio kafu, šetao pse i bežao od kiše.
Sve to vreme sam te gledao u toj pesmi
I bilo mi je žao svih tih dana tvog zatočeništva
Bilo mi je žao tvog postojanja u tim bojama
Koje su visile sa reči
I slutile na neminovnost tako dosadne večnosti.

Jednog dana ću te ukrasti iz te pesme
I staviti u moju pesmu.
Neću ti obećavati večnost
Niti ljubav
Ni javno bešenje
Neću te našmikanti
Niti obući
Bićeš gola i smejaćeš se
Bićeš čistota u vatrama
I bićeš tajna u vodama
Bićeš ono što poželiš biti
Veseli junak jedne priče koja stari
Magična ciganka ogrnuta plastičnim perlama
Koja mi je davno gledala u dlan
I koja je rodila dete što jaše petlove oko moje kuće.

Jednom ću te ukrasti iz te tužne pesme
Tog tužnog pesnika u kojoj ti nije nadenuto ime
Jednom ću te ukrasti i nazvati te iz nekog nepoznatog razloga
Ptica
Izlečiću te od drevnih bolesti postojanja
Izlečiću te od nedostajanja
I otvoriću ti dan i vruće mirise ulica
Naučiću te da hodaš
Naučiću te da letiš
Šaputaću ti da odeš

Može ova moja mala pesma i bez tebe
I svaka sledeća pesma će moći bez tebe
A tamo daleko ako odeš
I ako ti se učini da me vidiš
Da merim puteve
U blizini tvog gnezda
I da zviždim
Kao da letim
Možeš se vratiti u moju pesmu
Možeš se preseliti u bilo koju drugu pesmu
U maloj svesci što je nosam u kolenima
U svakoj ću napraviti malo mesta za tebe Ptico.

Šapućem ti da niko ne čuje
Spremi svoje stvari tiho
Izuj papuče od pruća i tuge
Budi strašno tiha da ne probudiš tužnog pesnika
Sa druge strane drvene olovke
Jer noćas ću te ukrasti i nazvaću te Ptica.
Ovo dete što si ga rodila
U mojoj svesci  vratilo se sa ukradenim avgustom oko struka
Založilo je vatru i greje vodu da sa sebe spereš
Sve te godine pogrešne ljubavi
Svu tu krivicu neuzvratnosti.
I budeš veseli junak jedne priče koja stari
Zajedno sa mnom

Iz nekog nepoznatog razloga
Dao sam ti ime Ptica.


Iz knjige VIŠEGLASJE: Zbornik odabranih pesama 8. Evropskog Fejsbuk pesničkog festivala

Više o knjizi: