ЗБОГОМ, ЦАРЕВИ Богдан Чиплић (из књиге Слатко Православље)

 А ви већ знате – Бадње је вече.

Паорима је добро: једу, пију и србују.

Господи нашој тешко – мучи их савест и остало.

А сиротиња под прозорима напољу коринђа –

чепрка по мраку нашег порекла

и коринђама моли од газда да се сете

да је стиго Божић на коњима снежним

наш прастари празник и радости старе и туга,

и – ако колач, да чекамо, ако жарач, да бегамо,

коринђа, монђа, пала баби конђа, узо деда,

па не да, ушо ђаво у њега, ја сам мала Перица,

ујела ме керица, па претрчим преко шора,

дај ми, газда, два-три ора.

Има смисла, нема, смисла нема, као да нема, трабуњање,

а ту је нешто сарањено тешко и страшно,

па муцавим речима испреплетаним одломљеним из мађије

паганских мракова пусти одјеци:

Коринђа, монђа, ја сам мали Петар,

идем као ветар, у чутуру вина да наздравим свима,

чутура се одмиче, новчић ми се домиче, дај, газда,

ора, то бити мора. Узо деда, па не да, ушо ђаво у њега,

ушо ђаво, ђаво...

Звезда иде јаснаја, јаснаја, показује краснаја, краснаја,

Ирода су питали, питали, ди би Христа виђали, виђали,

Иродија смутисја, смутисја, и сву децу убисја, убисја,

Христа Бога молише, молише, на колена падоше, падоше.

И вертепаши, звездари, и цар Балтазар и Гашпар –

све ђаци из Дударе и Свињског сокака у стихарима

и у клобуцима су им од папира главе,

клобуци пуни гурабија.

Још само да чобанин се пошали мало што вуну има

увезану око увета за браду и бркове врпцом, и штап,

да се шала заметне, да страх пређе људе православне 

нису то богови ни цареви, већ наша добра сиротиња,

деца гладна лепог божићног геста и колача,

и филера, и крајцара, и петака – ох, од сребра је петак...

Ја сам цар Гашпар... Видио сам ноћас једну звезду како

отходи граду Витлејему и стаде над једну шталу

у којој је све обасјано сјајем као да сунце блиста,

идите, пастири, и видите шта се тамо догађа...

Ја сам Балтазар цар...

Збогом, цареви!