Pesnička republika (Frančič, Franjo, Sečovlje, Slovenija)

Poslednja pesma za dragu

Kada sam te sreo, sneg je prekrio osećanja, prošlost i budućnost i sve moje.
Predeli su bili spaljeni a ja sam slušao priče svoje majke o praznini.
Nisam verovao ni u šta, dok te prve noći nisam poljubio, za mene se sve raspadalo.
Sledećeg jutra sam se užasavao pomisli da te drugi dodirne.
Osećao bih se kao pokradeno dete,
ali potom se čuda dogode.
Ne znam zašto se to dešava, ali znam da gorim, drhtim.
Telo i duša na pragu bola spoznaju da
voleo sam sve na tebi, Draga, tvoj miris, tvoj hod, tvoje usnice,
tvoje bokove, kako se kreću, osmeh,
pogled koji si mi uzvraćala onda kada smo vodili ljubav.
Voleo sam male stvari:
način na koji prekrstiš noge,
pališ cigaretu.
Previše za umorno srce
a darovala si mi trenutke sreće.
Nikad pre nisam verovao u njih,
da je dobro tako kako je
ovaj svet i sve ovo vreme
jednog dana
u ovoj poslednjoj pesmi koju ću ti poslati
pre nego utonem u tamu,
ili svetlost ‒
znam štaće biti moje poslednje misli.



Iz knjige Pesnička republika: Zbornik radova II


Više o knjizi: