Višeglasje (Polhe, David, Zagreb, Hrvatska)

7

Nadmeno je i gordo srce moje
ponosno se, pred ogledalom oholosti,
diči pred sobom, kad kuca s tobom:

tromo je
i lijeno
za doći
u svijet
hromo
i sneno
kao po noći
suncokret
dok se polako okreće
za tobom

ljubomorno je srce moje
i ja zavidno hitam
da smaknem sve
što remeti mu ritam
kad kuca s tobom

gnjevno je i srdno srce moje
ljutito kao dijete
kad se iz sna prene,
mrzi kao zlobnik
kad na se bijes
kao plašt odjene
nepozvan na ples
svakog tvog otkucaja
koji nije za mene

proždrljivo je srce
i s njim svi sisaji moji
poput bebe što doji
kao da se boji
da će biti utaženo,
zasićeno i umireno,
prebogato tvojim bićem
i nazdravi tobom
kao s pićem
da te popije
pa se opet
nedovoljno opije

razvratno je srce moje tvojim, i traži
u dahu, u nasladi da ga zoveš svojim ‒ kaži,
zaneseno je srce u crnilu bludnom
požudom što će srasti
u stanju polubudnom
s ponudom, porcijom strasti
nezasitnom, ali ću je krasti,
i krasti...

škrto je i pohlepno srce moje
kao gramzivi starac bez zubi
osmijeh tvoj progutalo je
u zalogaju, lakomo
ali, ti ga ljubi
pohlepno je srce moje,
ono za se uzima
sve tvoje boje
ono halapljivo grabi
sve što je
tvoje


Iz knjige VIŠEGLASJE: Zbornik odabranih pesama 8. Evropskog Fejsbuk pesničkog festivala

Više o knjizi: