Sladoled posle nedeljnog bioskopa

 Nedeljom popodne smo kao krajčani išli u bioskop. Bile su to kasne šezdesete godine kad je odlazak u bioskop bio veoma popularan i to smo činili svake nedelje. Neki su nedeljom radije išli na utakmicu da gledaju naše fudbalere koji su igrači u beton lizi kako prave egzibicije, a takoće i da za njih navijaju pošto su igrali uglavnom sa timovima iz naših susednih sela. Ja nisam voleo da idem na utakmice, a Vladica pokojni je voleo da sluša radio prenose, a naši fudbalerusu mu bli glupi i dosadni. Nakon filma smo imali običaj da kupimo po nekoliko kugli sladoleda u zavisnosti koliko je ko imao para.I onako u grupi vraćali smo se iz sela po rapavom flasteru i pričali o filmu koji smo upravo odgledali. Bili su to uglavnom vesterni koji su bili produkcija čuvene američke kuće koja je prvo pokazivala lava koji reži i plaši publiku, a pogotovu nas decu koja nisu bila u prilici da uživo vide lava, a onda su se pojavljivala slova Metro Golding Majer, a nakon toga je počinjala muzika i kretao je film. I tako sa velikim čaurama sladoleda kupljenog kod Isei Irfana, raspravljali smo i prepričavali radnju filma. Od bioskopa do starih pijaca koje su bile za naš kraj zborno mesto za sakupljanje, za druženje i za igranje fudbala imali smo dobra tri ćoška hoda. Sladoled koji smo kupovali kod Irfana u bodici ja sam već pri kraju prvog ćoška pojeo. Ja nisam voileo da ga ližem, a i smetalo mi je pogotovu leti kad se topi, kad mi se sve ruke zaprljaju i počnu lepiti. Miči Elja, naš drugar je lizao do drugog ćoška i sve je pogledkivao i merio koliko ko ima, a Joca Kinjač je lizao i uspevao da održi sladoled do trećeg ćoška gde se nalazila njegova kuća. A Vladica je imao posebne metode i načine za lizanje sladoleda. Njegov liz je bio tanak i nikad nije velike naslage sladoleda uzimao u usta. Stalno ga je lickao pa malo, pričao, pa opet lickao. A kad smo na starim pijacama posedali na travu da još ponešto progovorimo, on je još uvek lizao. Imao sam utisak da želi da produži taj osećaj slatkoće u ustima, i da želi da nam  prkosi jer je bio najstariji među nama,a on je samo uživao u  produženom  doživljaju,  kako sladoleda, tako i filma koji smo gledali.