Смоква

 Кад сам тео на Духове

смокву да расадим
Браташ виче
Немој тако макар како
већ по реду
све уради
Нисам тео да
Послушам
јер знао сам
кад по реду
све урадиш
а честито
не намениш
неће увек да
испадне како треба
Ћути кажем
и мани ме
Лепо узмем
три пелцера
Први за Бога Оца
други за Сина
трећи за Светог Духа
Расадим их како
умем и наменим
да ће смоква
својим листом да покрије

мог праоца
и прамајку
Онда узмем па
заливам
Малко дањом
малко ноћом
и суботом
и недељом
а и свецом
пустим воду нека цури
и нек топи
као песма
која добро рачун води
о чистоти
о лепоти
од језика банатскога
Браташ виче
То не ваља
неће од твог посла
бити ништа
само џабе трошиш
воду
Нека мани
нека буде
шта год оће
али биће
ја верујем
биће добро
Кад је прошло

шест недеља
крену смокве из
изданка
Ја заливам лето врело
не попушћам
Браташ гледи
смоква расти
Опет не да он
заправо
Теорија друго каже
у књигама и науци
то не стоји
А ја ћутим и
заливам
Ако Бог да биће
лишћа да
покријем ја срамоту
овог лета
мало моју, мало другог
света
На род нисам
ни мислио
Браташ виче
неће она издржати
кад забрекће
љута зима
Нека мани
говорим му
видићемо
далеко је још
до зиме
Низ кућу сам
пелцер мето
има сунца
има неба
а на зиму заветрине
само добро кад
заливам
примиће се
а и корен ојачаће
говорим му
Пустим воду нека топи
као песма
која добро рачун води
о лепоти
о чистоти
од језика банатскога
Зовем жену
показивам има лишћа
покрићемо
ко праотац и прамајка
нашу нагост и срамоту
Прошло лето, јесен
зима
дошо Ускрс
смоква пупи
Ја заливам
не попушћам
Браташ гледи
не верује
књиге пишу другачије
научници другше збору
смоква расти
ко из воде
на Духове већ
заметке пустила је
Биће рода
кажем жени
а и лишћа
фала Богу
И од онда сваког
лета ја заливам
не попушћам
јер је вода као песма
која добро рачун води
о лепоти
о чистоти
од језика банатскога