REČI SU BILE SUVIŠNE

Sretali smo se na različitim mestima u svakakvim si­tuacijama, a najčešće u šetnji Dunavskim parkom u ranim večernjim satima početkom osamdesetih.
Ja sam za sebe tada mislio da sam najusamljeniji mla­dić na svetu. Čitao sam Vajningera i svakodnevno razmi­šljao o samoubistvu i smrti. Bio sam mlad. Ona je bila balerina. Sreli smo se prvi put pored jezerceta kad smo svako za sebe kruži­li parkom. Ponekad smo se krišom i kradimice pogledkivali. Činili smo to nevešto, kako to već čine usamljeni ljudi. Pogledi su nam se sretali, bili su duboki, pomalo hipnotički. Nismo jedno o drugom znali puno, to i nije bilo važno. Jedva da smo izmenili nekoliko reči. I to je bilo izlišno. Veličinu trenutka odavali su samo pogledi pravo u oči. U prolazu. Išli smo u krug različitim pravcima, i kad je kišica sipila, i po snegu, i kad je vetruština duvala, svakodnevno u isto vreme, u istoj tački smo se sretali.

Gledali smo se očima večnih upitanika nad pravim razlogom i smislom živ­lje­nja. Bili smo zagonetke koje su se odgonetale u pogledu onog drugog. Reči su bile suvišne.


Radovan Vlahović
iz knjige „Ljubavne i OK priče