O džoganji

 Uglavnom se o njoj uvek govorilo pogrdno. I nikada i niko je nije voleo, a svi su je prihvatali i odbacivali u isto vreme, kao nečeg što im ne treba, a šteta je da se baci. Postoje dve vrste džoganja. Prva je ona koja ostaje kad se pojede, oglaba šunka. U pitanju je butna kost ili pak od plećke. Od nje se uglavnom kuvao pasulj i to beli, prebranac. Na džoganji nikada ne ostane puno mesa, ali ona se stavlja u hranu tek da zamiriše. U kasapnicama su kupovane goveđe džoganje koje su korištene za kuvanje nedeljne supe. I nakon kuvanja i nije važno koje je jelo bilo u pitanju, ono što ostane od džoganja, uglavnom kosti, to je bacano kerama da ih one razvlače. I tako je oduvek bilo i tako se u našim kućama radilo. Ali postoje i one džoganje koje ja nazivam retoričkim i verbalnim. Za ove džganje uglavnom oslikavaju neku vest neku informaciju, koja stigne do određene porodice ili do određene grupe ljudi. Od džoganje se niko ne najede, a svi je glabaju. A od retoričke i verbalne isto se dešava, svi o njoj pričaju, ali niko ne zna pravu istinu. Postoje ljudi koji su skloni da drugim porodicama bace džoganju u avliju. Zapravo puste neku dezinformaciju, ili pak poluinformaciju, uglavnom neku nedorečenost i neodređenost oko koje se ukućani glože, svađaju i jedno drugom dokazuju ko je u pravu. Ti ljudi koji su se sprecijalizovali za takvu vrstu retoričke diverzije zovu se manipulatori i torokuše. Ukoliko u određenim porodicama ne vlada sloga i ako starešina nije starešina, bez obzira da li je glavni muž ili žena, ukućani se međusobno posvađaju, a manipulator se onda pojavi da ih miri. I meni su sinoć ubacili jednu džoganju u vidu ponude za određeni posao. I našao sam se u prvi mah u problemu. Ako je ostavim, kajaću se, ako je prihvatim, kajaću se još više. I onda sam počeo da se pitam zašto su mi je poslali i ko ju je poslao. Veoma brzo sam shatio da je nikako ne smem prihvatiti. Odbio sam je uz izvinjenje i žaljenje, ma koliko ona primamljivo zvučala. A i još kao dete sam naučio da se od džoganje niko nije najeo, ona je tu u jelu samo da zamiriše.