O pukovniku Lukici ima ko da piše

  Danas pred kafeom kod taksi stanice u Novom Bečeju, dok sam ispijao kratki espreso, po pešačkoj zoni, vozeći se biciklom, spazi me penzionisani pukoivnik Lukica. Priđe mom stolu jednako ne silazeći sa muškog bicikla, starinskog izgleda i marke partizan, i odmah posle pozdrava koji je bio srdačan kao da je reč o starim znancima, što ustvari i jesmo, upita me: Šta sada pišeš? Ja mu onako jednako srčući kaficu i pušeći, a usput malo od sunca i žmirkajući kažem da pišem pesme, eseje, romane i priče. A kaže: Što ni u jednoj priči ne napišeš kako sam te vodio na igranku kad si bio mali ? Nisam mu odgovorio odmah, pošto sam i izgubio iz sećanja to vreme, a onda najednom pred mene izroni kao iz magle slika. Pred Svetog Iliju, seosku slavu Lukica je sa sestrom Ankicom dolazio kod nas u goste na slavu, sa njim su uvek dolazile i njegove sestre koje su bile iz Čačka i bile su neobično slobodne u ponašanju za neko moje dečačko patrijahalno i seosko vaspitanje. Da, sada sam se setio, odgovorim mu, meni je brat branio da idem sa vama pošto ste vi bili momci i devojke, a ti si insistirao, da, da... I ne samo insistirao, već se posvađao prosto da i ti ideš na igranku. Svirali su Plavokosi iz Sente, jel se sad sećaš? I zaista, setio sam se, to je bio prvi pravi regionalni roken rol bend koji sam slušao i koji je doneo u naše selo muziku koja se slušala tada u svim svetskim metropolama. Ja sam bio fasciniran opremom i njihovim sviranjem, a Lukicina sestra Radmila me je učila da đuskam. Istina, bio sam malo krut u početku i nisam mogao da uskladim pokrete ruku, nogu sa ritmom muzike, ali kako mi je Radmila pomogla, veoma brzo sam se transformisao i, kako se to govorilo u ono vreme, šizio kao zmaj. Da, da, svega se sećam, odgovorio sam mu. E napiši to u priči, a sada mi brzo daj jednu tvoju knjigu, ako imaš u autu. I nisam imao kud, pokonim mu jedan roman, ali je on tražio i posvetu pa sam i nju napisao. Usput mi je napamet pao Markes i njegov pukovnik, koji je tako strpljivo čekao svoje pismo. A evo moj penzionisani pukovnik je dobio pričicu, i to na fejsu.