O glašenju

Kad neko umre onda ga crkvena zvona glase i time daju na znanje narodu da se neko upokojio. Za tu priliku se koriste žalbena zvina i njihov zvuk ritam i pauze su sasvim drugačije nego kod običnog zvonjenja. Ali postoje i oni koji kad umru a njih ne glase crkvena zvona pa ma koliko su bili važni i značajni za jednu sredinu. Meni to nije bilo jasno u detinjstvu kad je umrla jedna žena koju su zvali partizanka Mara. I pošto se na roglju u mome komšiluku naveliko raspredalo o njenoj sahrani ja sam pitao dedu što za Maru nisu zvonila zvona, a on mi je kratko i odsečno odgovorio;Komunisti se ne glasu.  I kako mi ništa više nije rekao ja sam se ućutao videvši da sam nešto pogrešio čim je deda bio tako kratak i ocečan.Nisam ga više pitao ništa na tu temu, a kroz život sam mnogo toga naučio i video a i saznao zašto kad neki ljudi umru njih zvona glase, a zašto neke ne glase.